Info om medlemsforum 2018

Tilmeldingsfristen er nu overskredet!

 

Allerede tilmeldte deltagere - husk at overføre for deltageregebyrer og hotelovernatninger. Det samlede beløb står på ordrebekræftelsen, som blev sendt ud ved gennemført tilmelding
Betaling er ved bankoverførelse til Lars F. fra Smukfest. Alle viste priser er inkl. moms.
Noter hvilken organisation indbetalingen kommer fra.
Deltagergebyr: 625kr inkl. forplejning
Enkeltværelse: 875kr pr. nat

Dobbeltværelse: 1000kr pr. nat 

 

Fredag

19:30 - Sandwich, røverhistorier og en øl på Walthers Musikcafe 
            Adelgade 125, 8660 Skanderborg

Lørdag

09:00 - Morgenmad på Capri
            Dyrehaven 7, 8660 Skanderborg

            (Bor man på Skanderborghus er der også mulighed for morgenmad der i stedet for)

 

 

09:45 - Fællesvelkomst hvorefter deltagerne sætter sig i de forskellige forummer, der er som følgende:
(Se i øvrigt resten af dagens fulde program i menupunktet til venstre)

 

Grejforum

v.Pia IsabellEgholm Lind (Roskilde Festival) - pia.isabell@roskilde-festival.dk

Traditionen tror vil grejforumdeltagerne efterfølgende splitte sig op i mindre arbejdsgrupper, der hver for sig deler viden og udveksler erfaring og problemstillinger. Følgende arbejdsgrupper plejer at blive oprettet i grejforum. 

  • Velkommen og præsentationsrunde
  • Status fra følgegruppen vedr. sikkerhedsregler for gasflasker. 
  • Fordeling ud i mindre workshops
    • El-forum v. Peter Dilling (Roskilde Festival) - Peter.Dilling@roskilde-festival.dk & Claus Boelt (Smukfest) - boelt@smukel.dk
    • VVS- forum
    • Plads m.m. v. Andreas Allerslev (Smukfest) - andreas@smukfest.dk
    • Arrangementafvikling for spillesteder v. Mikkel Xavier (Walthers Musikcafé) - mikkel@smukfest.dk

 

Hvis behovet opstår oprettes der flere arbejdsgrupper med udgangspunkt i de emner som måtte blive foreslået. Det er deltagerne selv som sætter dagsordenen og emner. Det er vidensdeling og hands-on problemløsning der er grejforums fokus.

 

 

 

Arbejdsmiljøforum

v. Flemming Vind Christensen (Smukfest) - flch@via.dk

  • Velkommen og præsentationsrunde
  • Oplæg om arbejdsmiljø Roskilde Festival - med spørgerunde.
  • Bordet rundt, hvilke udfordringer har i haft arbejdsmiljømæssigt i 2017?
  • Har i haft besøg af Arbejdstilsynet?
  • Har i en Arbejdsmiljøorganisation på festivalen? I Foreningen?
  • Leverandører, overholder de arbejdsmiljøloven? Skriftlig aftale med leverandørerne?
  • Forsikring – lovpligtig og for frivillige…
  • Kan vi bruge Dansk Lives server og væk fra Dropbox?
  • Benyttes vores fælles instrukser, videoerne?
  • Har alle en lovpligtig arbejdsmiljøorganisation?
  • Forbered skriftligt 3 emner, hvor i savner en arbejdsmiljøinstruks.
  • Evt.

 

Sikkerhedsforum

v. Peter Tanghus (Jelling Festival) - sikkerhed@jellingmusikfestival.dk  
& Morten Therkildsen (Roskilde festival) - Morten.Therkildsen@roskilde-festival.dk

  • Velkommen og præsentationsrunde
  • Justitsministeriets ”Vejledning om Sikkerhed ved udendørs musikbegivenheder m.v.” som står foran en grundig revision. Dansk Live og vores Sikkerhedsforum kan få en afgørende indflydelse på denne vejledning og det er vigtigt at vi griber denne chance, så vejledningen ender som en støtte og en hjælp for os.
  • Grænseflader i sagsbehandling hos kommuner og beredskaber.
  • Erfaringer vedr. terrorberedskab – Hvilke krav bliver stillet og hvad er vores erfaringer.
  • Risikovurdering af kunstnere. Vi har på dette område ikke delt erfaringer før og vi arbejder med emnet på vidt forskellige måder. Hvilke erfaringer har vi opnået? Hvad findes der af valide risikovurderings-redskaber?
  • Evt.

 

Miljøforum // Campingforum
v. Jakob Thorub (Smukfest) - jakob@smukfest.dk

& Mikkel Sander (Roskilde Festival) - Mikkel.Sander@roskilde-festival.dk

 

I denne udgave vil Miljø- og Campingforum starte sammen. Der vil være et oplæg fra Kommunernes Landsforening og Dansk Affaldshåndtering, som har udviklet en række affaldspiktogrammer, som skal hjælpe med affaldssortering.

 

Efterfølgende vil forummet diskuterer de problemstillinger de oplever med affaldshåndtering og oprydningsarbejdet på campingarealerne fordelt på følgende punkter:

  • Velkommen og præsentationsrunde
  • Hvordan håndteres pap bland publikum på campingområderne?
  • Hvordan får vi publikum til at tage deres ting med hjem igen (telte, campingstole, etc.)?
  • Sortering og håndtering af luftmadrasser (pvc) på Campingområderne, hvordan?
  • Gi´r det mening at sortere madaffald bland publikum og i madboderne?
  • Biologisk nedbrydeligt service, er det vejen frem?
  • Kan vi få publikum til at sortere affald?

  

Tilgængelighedsforum
v Jeanette Bille (Smukfest) - handicap-jb@smukmail.dk
& Jesper Holck (Roskilde Festival)  jesper.holck@roskilde-festival.dk

  • Velkommen og præsentationsrunde
  • Intro: Tilgængelighed på henholdsvis Roskilde og på Smukfest.
  • Har jeres Festival en handicapansvarlig
  • Volues anbefalinger
  • Statistik – hvem går på festival og hvilket handicap har de. Vi forsøger at vide noget til mødet.
  • Workshop
    • Hvad kan din festival gøre for at handicappede får en god festivaloplevelse?
    • De gode ord – Hvad skal vi kalde ”handicappet”, ”stillezone”, ”ramper”, ”barer med sænket disk” osv.
  • Teleslynge
  • Handicappede medarbejdere/medhjælpere. Er det en mulighed?
  • Ledsagere – Dansk Live opfordrer til ledsagere går gratis ind. Kun én pr. bruger og kan der skiftes ud?
  • Skal vi mødes igen? I så fald, hvornår, hvor og hvem er mødeleder?
  • Evt.
Capri - Dyrehaven 7 - 8660 - Skanderborg - 86121230